استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ سیستم مدیریت پایش و اندازهگیری رضایت مشتریان
یکی از المانهای مهم و کلی در موفقیت هر سازمان با شرکتی رضایتمندی مشتریان از محصولات و خدمات ارائهشده آنها است. ازاینرو، زیر نظر داشتن و ارزیابی میزان رضایت مشتریان برای هر شرکت یا سازمانی لازم و ضروری است. اطلاعات بهدستآمده از این کار، برای شناسایی فرصتهای پیش رو و تعیین خطمشی شرکت و تبیین اهداف آینده استفاده میشود. این موارد به شرکت کمک میکنند تا استراتژی سازمانی محصولات و خدمات را در راستای رضایتمندی مشتریان تغییر داده و بهینه نماید و درنتیجه آن به توسعه و پیشرفت پایدار دست پیدا کند. در راستای تحقق این اهداف، استاندارد ISO 10004:2018، یعنی استاندارد سیستم مدیریت پایش و اندازهگیری رضایت مشتریان به کمک هر شرکت و سازمانی در هر عرصهای میآید. این استاندارد راهکارهای مفید و اجرایی برای پایهگذاری روند مؤثر زیر نظر گرفتن و ارزیابی رضایت مشتریان را مشخص میکند و شرکت مربوطه را در راستای موفقیت و دستیابی به اهدافش پیش میبرد.