استاندارد ایزو ۱۰۶۶۸ ارزشگذاری برند
اپل، کوکاکولا، مکدونالد، سامسونگ یا لامبورگینی تمام اینها نامهایی هستند که ذهن ما را به کیفیت و محصول خاصی سوق میدهند. اما هر نامی ازایندست تنها یک اسم یا لوگو نیست. برند یا نام تجاری یک شرکت چیزی است که مشتریان هنگام استفاده از محصولات آن شرکت درک میکنند. با در نظر گرفتن این مورد، ارتباط برند با خریداران و تجربه خرید و استفاده میتواند نشانگر ارتباط تنگاتنگ یک برند با ارزش مالی آن باشد.ازاینرو، برند باارزشترین سرمایه نامحسوس یک شرکت یا سازمان بهحساب میآید. اما مهمترین سؤال این است که ارزش مالی یک برند به چه شکلی و بر اساس چه اصولی تعیین میگردد.برای دستیابی به این مهم، برای تعیین ارزش مالی برندهای موجود رویهها و الزاماتی تهیه و تدارک دیدهشده است. در همین راستا، استاندارد ISO 10668:2010 الزامات و اصولی را که در ارزشگذاری یک برند ضروری است ارائه میدهد. هم اکنون جهت اخذ ایزو ۱۰۶۶۸ برند خود با مشاوران ایزوهلپ در ارتباط باشید.