استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ مشتری مداری
رضایتمندی مشتریان کلید اصلی موفقیت برای هر شرکت یا سازمان است. ازاینرو، یکی از مهمترین قسمتها در هر تجارتی ، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان است. اگر این کار بهدرستی انجام پذیرد رضایتمندی مشتریان افرایش یافته و درنهایت به توسعه و پیشرفت آن شرکت با سازمان خواهد انجامید.در این راستا، استاندارد مدیرت کیفیت و رضایتمندی مشتریان یا همان استاندارد ISO 10002:2018، به کمک مدیران میآید تا به یاری آن، شرکت یا سازمان به اهداف توسعه تعیینشده دست باید. این استاندارد که از زیرمجموعه خانواده استانداردهای ایزو ۹۰۰۰ است، به تبیین راهکارهای موجود در این عرصه میپردازد.